4 начина за по-добра ангажираност на служителите

 

Необходима е правилна стратегия за успешно ангажиране и мотивиране на служителите. Кои практики са наистина успешни и работят?

Служителите на фронтлайн позиции са първите, а понякога и единствените, които осъществяват връзка лице в лице с клиентите. Това прави тяхната роля изключително отговорна и важна, тъй като те представляват компанията, от което произтича и необходимостта тези служители да чувстват висока ангажираност с работното си място. В крайна сметка, ако те не се чувстват достатъчно удовлетворени, клиентите, с които те се срещат ежедневно, също няма да останат доволни.

В тази статия Ви предлагаме 4 тествани метода, които ще Ви покажат как да събудите максимума у Вашите фронтлайн служители.

1.     Вярвайте и ценете техния опит с клиентите

Фронтлайн служителите обикновено са очите и ушите на компанията. Като такива, те могат да бъдат и много ценен източник на информация и обратна връзка. Например, рецепционистката или служителят в кол центъра всеки ден общуват с клиентите – знаят какво искат те, какво харесват и какво ги притеснява. Защо тогава компаниите не се вслушват повече в това, което те могат да кажат? Проучвания на Харвард Бизнес показват, че за всеки един долар, изхарчен за събиране и обработване на обратна връзка на служители, са изхарчени стотици за обратна връзка от потребители. 56% от фронтлайн служителите имат препоръки за подобряване на работния процес и предлагани услуги, но само 1/3 от тях биват питани за тяхното мнение.

Освен че биха могли да дадат много точни и правилни препоръки, фронтлайн служителите са и рекламното лице на компанията. Това събужда и необходимостта компаниите да инвестират в ангажираността на служителите си. По статистики на Галъп, ангажираните служители и клиенти са довели до 240% увеличение на бизнес резултатите в сравнение с компании, при които служителите/клиентите не се чувстват достатъчно ангажирани.

2.     Отделете време да покажете признателност публично

Понякога едно единствено благодаря, особено ако е изразено публично, е достатъчно, за да даде голямо отражение. Когато компаниите отдават значение и благодарност на служителите, които демонстрират добри резултати и старание, те се чувстват по-оценени и по-лесно припознават себе си в компанията и нейните ценности. Тяхното удовлетворение и старание от своя страна спомагат за цялостното развитие и атмосфера в компанията. От служителска гледна точка, 34% смятат, че благодарността е една от най-ценните придобивки на работното място.

„EON“ – немска компания за придобивки, и Содексо правят в партньорство една инициатива, чрез която служителите да могат да си изпращат персонализирани благодарности. 2 години след старта й и след като 76% от служителите са получили своето „Благодаря“, компанията наблюдава 13% повишаване на мотивацията у служителте, както и в броя на служителите, които се чувстват оценени (31%).

3.     Ценете и уважавайте индивидуалността на служителите си

В проучване на около 20 000 служители от цял свят, става ясно, че най-важното за служителите, за да се чувстват ангажирани с работното си място, е да бъдат уважавани. Да бъдеш уважаван като човек задминава получаването на похвала и дори възможността да учиш и да се развиваш. Служителите, които се чувстват уважавани от техния работодател, показват 56% по-добро здраве и общо благосъстояние, 89% удовлетворение от работата, както и 55% ангажираност. В заключение може да се каже, че служителите, които се чувстват уважавани на работното място, демонстрират по-висока мотивация, лоялност и трудолюбие.

Понякога, обаче, се случва само доброто желание от страна на работодателя да не е достатъчно, а да се изисква малко повече внимание и персонален подход. Във Великобритания например, в една логистична компания, цялостната комуникация се извършва предимно през e-mail. Това е удобно за служителите в офиса, но за шофьорите ( фронлайн служителите в случая), това не е така. След като компанията възобновява партньорството си със Содексо, тя установява, че има 150 000 паунда незаявени ваучери – това се получава, защото до шофьорите изобщо не е достигнала информация, че получават поощрение и така те не са отишли да си го получат.

4. Запознайте служителите си с мисията и ценностите на компанията

Важно е да се организират инициативи, които да бъдат свързани с мисията и ценностите на компанията.

Социалните бонуси и придобивки показват на служителите какво цени компанията. Компании, които инвестират в техните служители (това те да са доволни и ангажирани с работното си място) наблюдават по-добри резултати.

 

Oт понеделник до петък от 09:00ч до 18:00ч.

Телефонното обаждане до 0700 40 700 е на цената на градски разговор от стационарен телефон. Обажданията от мобилен телефон се таксуват по стандартните тарифи на Вашия мобилен оператор за обаждане до фиксирани мрежи.

0700 40 700
Вашият браузър не е обновен!

Обновете си браузъра за да видите този сайт коректно. Обновете си браузъра сега

×