Как да мотивираме служителите

 

Докато бизнесите се борят да повишат нивото на ангажираност и удовлетворение, често възниква следният въпрос: на какво служителите реагират по-добре – признание или пари?

За много компании е трудно да повишат ангажираността на служителите си и често това създава много проблеми. Да увеличат заплатите? Да дават повече социални придобивки? Повече гъвкавост?

Увеличението на заплатата е краткосрочна мотивация

Служителите очакват да получават достатъчно висока заплата, без която никакви други придобивки не биха ги привлекли. Това е и причината в някои по-слабо развити икономически страни, като Бразилия и Полша, заплащането да е в основата на вземане на решение дали да се приеме дадена работна оферта.

В икономически по-развитите страни финансовите компенсации губят своята привлекателност. Повишението на заплатата е последвано от 2-3-седмично щастие. Проучване на първите 10 фактора за щастие на работното място, проведено с повече от 200 000 служители по цял свят, показва, че най-ценено от служителите е признанието за тяхната работа. Високата заплата е едва на 8-ма позиция.

Социалните придобивки са преди заплатата

Какъв е най-ефективният начин работодател да покаже своята признателност? Проучване на Гласдор за 2015г. показва, че всеки 4 от 5 служители (79% от анкетираните) предпочитат да получават социални придобивки пред повишение на заплатата.

Видът на социалните придобивки варира в зависимост от профила на компанията и дори на страната. Например, в проучване на Содексо, проведено в 5 държави, става ясно, че в Бразилия и Индия достъпът до различни спортни активности влияе за привлекателността на една компания също толкова, колкото и финансовите облаги, които предлага.

На други пазари на труда, като например в САЩ, където само 9% от майките получават напълно платено майчинство, то би представлявало неоценима придобивка.

Коя е най-добрата придобивка, варира в зависимост от перспективата. Да дадете възможност на служителите си сами да избират как техният труд да бъде поощрен, е чудесно средство за повишаване на тяхната ангажираност. Например, ако вземем нов служител и служител, който е от повече време в компанията и заема по-ръководна длъжност, единият може да предпочете програма за опрощаване кредит, а другият – бонуси, свързани с ваканции и почивки. Компаниите стават все по-гъвкави по отношение на предлаганите социални придобивки и те могат да варират от програми за фитнес и тренировки или безплатни хранителни покупки, до различни и по-нестандартни придобивки.

Според проучване на Фондацията за стимулиране на служителите, правилната поощрителна програма може да подобри представянето на екипа с 44%, да повиши ангажираността на служителите с 20%, както и да привлече по-квалифицирани служители. Проучване на Содексо от 2015 година показва, че 74% от работодателите, предложили програми за стимулиране на служителите чрез социални придобивки, наблюдават подобрение в привлекателността на компанията, 88% наблюдават ръст в продуктивността, а 71% ръст в продажбите.

Когато служителите се чувстват оценени, се повишава и тяхната принадлежност към компанията, за която работят. Това в дългосрочен план води до по-висока ангажираност, привързаност и продуктивност на служителите. Според някои проучвания, продуктивността може да се повиши с до 30%, ако служителите получават поне по 1 похвала на ден.

Проучване на МакКинзи показва също така, че бонуси като внимание и изслушване на мнението и проблемите на служителя от страна на ръководството, както и възможността да се заемат ръководни роли за един ден например, са също толкова ефективни, колкото и паричните бонуси.

 

Oт понеделник до петък от 09:00ч до 18:00ч.

Телефонното обаждане до 0700 40 700 е на цената на градски разговор от стационарен телефон. Обажданията от мобилен телефон се таксуват по стандартните тарифи на Вашия мобилен оператор за обаждане до фиксирани мрежи.

0700 40 700
Вашият браузър не е обновен!

Обновете си браузъра за да видите този сайт коректно. Обновете си браузъра сега

×