Pluxee Bulgaria започва партньорство с онлайн платформата Foody.to със споделената цел за намаляване на разхищението на храна.

Pluxee и Foody.to ще работят заедно за по-малко разхищение на храна

25.03.2022

Pluxee Bulgaria започва партньорство с онлайн платформата Foody.to със споделената цел за намаляване на разхищението на храна.

Съвместната ни работа е част от дейностите в подкрепа на глобалната инициатива Stop Hunger.

Проблемът с разхищението на храна

Всяка година 88 милиона тона годна храна отива в контейнерите за боклук в страните от Европейския съюз. За България загубите на храна възлизат на 670 хиляди тона годишно. Изхвърлената храна, годна за употреба, идва от ресторанти, хотели и домакинства.

По данни на Zero Waste Europe хранителната индустрия и най-вече хранителните отпадъци са най-големият причинител на вредни въглеродни емисии. Работата в тази посока намалява и въглеродния ни отпечатък.

За Foody.to

Foody.to е онлайн платформа за продажба на храна и хранителни стоки с наближаващ срок на годност. През нея заведения, пекарни, хотели и супермаркети могат да предложат с отстъпка храни, които иначе трябва да изхвърлят. По този начин се намалява разхищението на храна в страната.

На foody.to всеки може да открие нещо вкусно за хапване, което иначе би било разхитено, а по този начин и да открие любимо ново място в града.

 

Foody.to

 

До сега стартиращата компания работи в София и Варна, като планира да разшири дейността си и в Бургас и Пловдив. Платформата започва работа през април 2021г. и за 10 месеца са спасени над 350 кг храна от 50+ обекта.

Екипът на foody.to е полуфиналист в европейското състезание за социални иновации The European Social Innovation Competition, което се организира от Европейската комисия и Европейския съвет по иновации. В него са селектирани сред 560 кандидати от цяла Европа.

Foody.to

 

Повече информация за социалната политика на Pluxee можете да намерите тук.