привличане на нови клиенти

Топ 5 иновативни метода за привличане на нови клиенти в търговските обекти

22.07.2022

Как пандемията промени навиците на хората, свързани с пазаруването?

Почти 2/3 от клиентите по света са променили начина си на пазаруване от началото на пандемията по информация на голямата консултантска компания McKinsey. 1/3 от тях поне веднъж са пазарували онлайн, вместо във физически магазин, а още 1/3 са отишли в непосещаван преди от тях магазин. Една от основните причини е цената – по-ниски цени като цяло, по-големи промоции или отстъпки, по-ниски разходи за доставка до дома.

Безконтактната форма на пазаруване е друга тенденция, която придоби значителни размери от началото на пандемията и изглежда ще остане за дълго с нас. Повечето банкови карти вече са безконтактни. Дори да има посещение във физически магазин, разплащането все по-често е чрез карта, а не кеш. Популярност набират и плащанията чрез дигитален портфейл, с който купувача плаща само с мобилния си телефон.

5 иновативни метода за привличане на клиенти в търговските обекти

Тъй като доста търговски обекти усещат спадащата лоялност сред своите клиенти, в резултат на променените навици на пазаруване, много от тях търсят начин да привлекат нови или да върнат обратно поне част от загубените купувачи. Предлагаме ви 5 иновативни метода, с които можете да привлечете клиенти във вашия търговски обект.

1. Създайте чувство за общност

Когато изградите общност около вашата марка, вие получавате група хора, които ще купуват от вашия търговски обект отново и отново, ще станат посланици на вашите продукти и ще бъдат емоционално ангажирани с вашия успех. И това е безценно. За да го направите, трябва да познавате вашата целева група – кои са, какво харесват, защо идват при вас, от какво имат нужда, какво купуват най-често, с каква цел.

След като научите всичко това, опитайте да им давате повече стойност, отколкото получавате от тях. Така те ще оценят вашите усилия и ще започнат да ви промотират сред близки и познати или дори в социалните мрежи. Стремете се да им осигурите уникално изживяване във вашия обект. Уверете се, че вашите служители могат да го гарантират.

2. Предлагайте възможности за ваучери и с дигитални карти

Начинът на плащане има значение. С промените в законодателството и по-високите необлагаеми суми за ваучери за храна, този инструмент става все по-важен и удобен за потенциалните купувачи. Възможността не е за изпускане, ако вашият обект предлага хранителни стоки и напитки.

Обектите, които предлагат други стоки или пък услуги могат да започнат да приемат ваучери за подарък или модерни разплащателни средства като виртуална карта Pluxee. За вашите клиенти е важно да могат да плащат навсякъде само с телефон. Уверете се, че ПОС терминалът ви може да осигури и тази възможност за плащане във вашия обект.

Можете да научите как да станете част от търговската мрежа с над 12 500 обекта на Pluxee тук.

Независимо дали имате онлайн магазин или просто уебсайт, на който са публикувани вашите продукти, погрижете се за непрестанната му оптимизация. Все повече купувачи търсят информация онлайн, преди да направят покупка. Ако вашият онлайн магазин или уебсайт предостави тази информация първи и по най-изчерпателен начин на клиента, вероятността да направи покупка през сайта или да дойде на място и да закупи търсената стока или услуга нараства многократно.

4. Бъдете в крак с поп културата

Попкултурата е един от факторите, който променя навиците на пазаруване. Следете за промените, които настъпват в нея, защото това ще ви даде индикации какво да правите, за да запазвате настоящи и да привличате нови клиенти.

Когато преди няколко години на пазара се появиха дигиталните портфейли и карти, мнозина не разбраха за тяхното съществуване и изпуснаха възможността да привлекат младите клиенти, които първи се възползваха от тяхната поява и започнаха масово да плащат по този начин. Вие не искате това да се случва и на вас, нали?

5. Предлагайте информация за стоките си онлайн

Тенденцията купувачите да проверяват информацията онлайн, преди да направят покупка, беше валидна още преди пандемията. Сега тази тенденция се засили - почти 80% от хората търсят информация в интернет, дори да купуват във физически търговски обект. За да сте адекватни на тази тенденция, уверете се, че вашите стоки или услуги са добре описани на вашия сайт, както и в профилите на вашия магазин в социалните мрежи. Това може да е от изключително значение за привличането поне на част от тези потенциални клиенти.

Независимо дали имате онлайн магазин или просто уебсайт, на който са публикувани вашите продукти, погрижете се за непрестанната му оптимизация.

Ако вашият онлайн магазин или уебсайт предостави тази информация първи и по най-изчерпателен начин на клиента, вероятността да направи покупка през сайта или да дойде на място и да закупи търсената стока или услуга нараства многократно.