Топ 5 на дигиталните социални придобивки

Топ 5 на дигиталните придобивки, които въвеждат работодателите

6.03.2023

Социалните придобивки са инструмент на работодателите, чрез който да стимулират, мотивират и подпомагат своите служители.

Особено във времена на несигурност и икономическа криза, служителите ценят високо тези придобивки и това ги прави много по-лоялни и привързани към работодателя. Безспорно ползата от социалните придобивки е много по-висока от разходите, които компаниите трябва да направят, за да ги предоставят на служителите.

Защо дигиталните придобивки са ефективни при мотивирането на служителите?

С дигитализацията на бизнеса все повече традиционни социални придобивки биват подменени от дигитални такива. Дигитализацията води и до иновации в тази област, така че ползите са значителни както за работодателя, така и за служителите. Такъв пример е подмяната на традиционните ваучери за подарък с виртуална карта. По този начин се спестява от разходи, а в същото време служителят оценява удобството да плаща с телефона си. Екипът ви също ще оцени модерния подход, което пък спомага за изграждане на добър работодателски имидж и бранд.

Топ 5 дигитални придобивки по света

Събрахме едни от най-популярните дигитални придобивки по света с идеята да ви помогнем самите вие да припознаете някои от тях, които да имплементирате в практиката на вашата компания.

1. Виртуални програми за развитие

Дистанционното и виртуално обучение набира популярност почти от началото на века, но най-голям тласък получи покрай пандемията от Ковид. Платформите, които предоставят както дългосрочни програми, така и кратки курсове, станаха изключително популярни и използвани от служители и работодатели. Идентифицирайте нуждите от обучение и повишаване на квалификацията на вашите служители в ключови области и потърсете онлайн курсове, които вие да покриете като разход и време. Дългосрочно тази инвестиция ще ви се отплати, тъй като ще подобрите знанията и уменията на служителите си.

Онлайн комуникациите също така ви позволяват да организирате т.нар. „1 to 1 coaching“. При тях по-опитни служители с повече знания и умения могат да обучават по-неопитни колеги, използвайки модерните средства за комуникация като zoom, teams и т.н., без непременно да се намират в един офис или дори град.

2. Дигитална социална придобивка - виртуална карта

По-горе в статията вече споменахме за виртуалните карти, които вече са широко застъпени в други държави. Вместо традиционните пластики, вие предоставяте виртуална карта, която вашият служител използва през смартфона си. Pluxee е един от утвърдените компании в България в тази област чрез своята виртуална карта Pluxee. Тя е подходяща както за бонусиране на служителите при добре свършена работа и постигнати резултати, така и при изплащане на премии и допълнителни средства: суми за рожден ден, сватба, раждане на дете и т.н.

Картите за отстъпки в различни търговски обекти, които са партньори на вашия бизнес, също могат да се дигитализират, за да облекчат необходимостта да бъдат доставени физически, да им бъде търсено място за съхранение.

3. Абонаменти

Друга атрактивна дигитална придобивка са онлайн абонаментите. Те могат да бъдат свързани с достъп до дадени платформи, от които служителя получава данни, информация или ресурси. Могат да са свързани с достъп до различни сайтове с ценни съвети или платени статии. Дори може да е нещо съвсем прозаично като достъп до интернет, през някой от мобилните доставчици, или да е свързано със забавление – достъп до стрийминг платформи или приложения със съвети за здравословен начин на живот и други.

4. Виртуални тиймбилдинги

Друг тренд, който набра популярност покрай пандемията са т.нар. виртуални тиймбилдинги. В началото те бяха свързани с ограниченията и желанието ни да общуваме, дори и виртуално. По-голяма част от ограниченията вече отпаднаха, но виртуалните тийм билдинги все още се радват на интерес, тъй като чрез тях преодоляваме разстояния, които иначе биха били пречка за организиране на стандартен тийм билдинг.

Онлайн комуникацията спомага за обединението на екипи от различни локации. По този начин те могат да споделят заедно своите успехи и да отпразнуват заедно онлайн постигнатите цели.

5. Акции от компанията

Големите акционерни компании осъзнаха, че за да повишат лоялността на ключовите си служители, е необходимо да направят още една стъпка напред. След преглед на представянето и резултатите, тези компании идентифицират ключовите си служители и им предоставят малък пакет акции на компанията. Този ход от една страна обвързва служителя с компанията, а от друга го прави много по-мотивиран да доставя резултати, защото тя вече е и негова собственост.

Неслучайно дигиталните придобивки стават все по-популярни. Те са много по-удобни и приети от служителите, но и съкращават разходи за компаниите. Правилния микс от такива придобивки ще направи и вашите служители по-ангажирани и мотивирани.

Ако темата Ви е интересна, можете да прочетете какво представлява виртуална карта Pluxee и как можете да я използвате.