Френската компания стъпва в България през 2003 г. и за 20 години успява да се превърне в пазарен лидер, приобщавайки десетки хиляди клиенти, партньори и приятели. Днес, заедно с тях, Содексо България се обръща към местните общности в 20 разговора за отговорността и подкрепата, която бизнесът им оказва. Как можем да подобрим средата около нас и лесно ли е да бъдеш доброволец в България са големите въпроси на инициативата “20 години Содексо България. 20 разговора за отговорността и подкрепата на бизнеса към местните общности.”
Инициативата ще се разгърне от април до ноември в серия от срещи на Содексо България със служители и партньори на компанията, представени във видео формат, излъчени като подкаст поредица или проведени на живо в рамките на публични събития. Разговорите ще засегнат теми от спектъра на различните социални дейности, които бизнесът осъществява под патронажа на Stop Hunger - единствената по рода си филантропска кауза на Групата Содексо, както и съвместно с други неправителствени и доброволчески организации.
Ще бъдат обхванати бизнес модели в сферата на социалното предприемачество, както и административно-логистични въпроси относно наличието или липсата на възможности пред българския бизнес да бъде в по-голяма полза на отделни общности и обществото като цяло. Ще разкажем за това как Содексо прави устойчив бизнес в световен мащаб, какво значи това за всяко дружество по света, как се прави една такава глобална стратегия и какви са начините да се придържаме към нея в дългосрочен план.
Сред събеседниците, към които Содексо България отправя покана да се включат в инициативата, са представители на Групата Содексо, които отговарят за CSR и ESG стратегията на компанията, един от основните НПО партньори на компанията у нас - Фондация BCause и нейния Център за предприемачество „Ринкър“, Фондация Дечица, "Карин дом”, хранителният стартъп foody.to, Фондация Конкордия България и много други. Можете да разгледате съвместните каузи под патронажа на програмата Stop Hunger тук.
Габор Олайош, изпълнителен директор на Содексо България:
За съвременните компании моментът да помогнат на обществото и да върнат обратно към него винаги е “сега”. Бизнесът на Содексо има човешко лице - нашите услуги са от хора за хора. Затова и групата Содексо развива своята корпоративно-социална дейност от дълги години, много преди терминът CSR да се превърне в задължителен корпоративен стандарт. 20-те години на българския пазар и нуждата да ги отбележим ни вдъхновиха да повдигнем темата за отговорността на бизнеса и подкрепата, която той може и трябва да оказва на нуждаещите се общности.
За групата Содексо
Основана през 1966 г. във Франция от Пиер Белон, днес групата Содексо е световен лидер в предоставянето на иновативни услуги, които подобряват качеството на живот. С дейност в 64 държави, всекидневно Содексо обслужва 100 млн. потребители чрез уникалната си комбинация от (1) услуги за управление на обекти, (2) услуги за социални придобивки и възнаграждения и (3) персонални и домашни услуги.
Успехът на групата Содексо се дължи на нейната независимост, устойчивия ѝ бизнес и финансов модел и способността ѝ за постоянен растеж и ангажиране на своите 420 000 служители по целия свят. Чрез своите дейности, Содексо допринася за икономическото развитие и работи за създаването на допълнителна заетост на местно ниво. Българският ѝ офис е открит през 2003 г., като с времето се утвърждава като лидер в категорията си на българския пазар.