Габор Олайош

Планираме да запазим и подобрим лидерската позиция на - Pluxee на българския пазар

13.09.2021

„Бизнес моделът на нашата компания винаги оказва положително въздействие върху местните общности. Ние сме компания, ориентирана към хората, нашата бизнес история е човешка история“

Това споделя Габор Олайош, който наскоро пое управлението на Pluxee Bulgaria, компания от групата Содексо, като главен оперативен директор от своя предшественик Виктор Косконел.

Г-н Олайош, да започнем с Вашата дълга история в групата Содексо.

Бих я описал като “професионално пълнолетие”, тъй като в началото на ноември ще станат 20 години от старта ми в компанията. Започнах в Унгария и след 15 години се присъединих към румънското дружество, където прекарах последните 5 години. Преди да оглавя екипа в България, заемах няколко позиции като Търговски директор в Унгария, а след това и в Румъния.

Какво Ви задържа в групата толкова дълго време - особено днес, когато професионалните миграции са така динамични?

Бизнес моделът ни винаги оказва положително въздействие върху местните общности. Ние сме компания, ориентирана към хората, нашата бизнес история е човешка история. За мен винаги е било удоволствие да работя с концепцията за различните видове ваучери и да създавам печеливши ситуации за всички заинтересовани страни – клиенти, търговци, потребители и, най-вече, самата държава.

В интерес на истината, не е необичайно за нашата група да успее да задържи хората дълго в компанията. Напротив, 10-15 години е една типична кариера в бизнес направлението Услуги за социални придобивки и възнаграждения на Содексо (от 2023г. направлението има нов бранд - Pluxee), като това е така и в други страни. Имам колеги, които са били част от компанията повече от 20 години. Моят случай не е необичаен.

Групата Содексо е сред най-големите работодатели в света. Компанията се променя и развива в изключително динамична среда с много предизвикателства през последните 20 години, но най-голямото й постижение е, че въпреки всичко успява да запази своята идентичност и фокус върху клиента. Само насърчавайки стойностни хора да останат част от нея и предлагайки им възможност за професионално развитие и растеж, тя може да гарантира приемственост на професионална култура и идентичност в годините.

Г-н Олайош, какви са първите Ви впечатления от България?

С нетърпение очаквам да разбера повече за компанията и екипа тук. Доколкото знам, българският офис е една изключително солидна компания, която се развива с бързи темпове. Последните няколко години са били най-успешните в 20-годишната историята ни тук и затова бих искал да благодаря на Виктор Косконел и целия ни екип. Моята стратегия ще бъде да продължа, консолидирам и надмина тази тенденция.

Българският екип върви в правилната основа. Където и да отидете по света, чувате, че те има експертен и много гъвкав и устойчив екип, готов да предостави най-доброто клиентско изживяване. Мисля, че екипът е доказал тези си качества, особено през изминалите месеци и кризата с COVID-19.

Споменавайки COVID времената, какво е Вашето мнение за дистанционната работа?

Вярвам, че пандемичната ситуация предложи възможност на различните бизнеси да ускорят важни промени в начина, по който функционират. Всяка организация беше принудена да преразгледа начина си на работа и да дигитализира колкото се може повече процеси и услуги. Българският екип не се различава в това отношение и постъпва по същия начин.

През изминалата година въведохме ефективна политика за работа от вкъщи, подкрепена от правилните софтуерни и хардуерни решения, като същевременно всяка седмица събирахме обратна информация чрез проучвания - искахме да разберем как служителите ни се справят с промяната, как се приспособяват към новата среда и как можем да подобрим качеството им на живот. Също така, приложихме нова HR политика, която включва онлайн срещи с цялата компания, по-честа комуникация на промените и мерките, за да ангажираме и мотивираме нашите служители да се справят по най-добрия начин спрямо новите обстоятелства. Тук говоря и за Румъния, и за България.

По този начин оставаме в безопасност, свързани и контролираме бизнес процесите.

По отношение на бизнес средата, виждаме, че икономиките на ЕС се връщат към растеж през 2021 г. и особено в нашия регион се забелязва добър ръст. В Румъния се очаква той да бъде 5.1%, а в България прогнозираме 3.5% потенциален растеж. Това е чудесна основа за бъдещето ни развитие и в същото време доказва, че компаниите могат да се адаптират устойчиво към промените и да успеят, когато изберат правилните инструменти и като се научат как да ги използват.

Тук не е било по-различно, не се е наблюдавал никакъв спад в ефективността. Напротив, компанията е постигнала най-добрите си резултати, благодарение на доверието на нашите партньори към услугите и индустрията ни, както и благодарение на нашия екип и ангажимента му да предоставя услуги на най-високо ниво. Трябва просто да се адаптираш към промените бързо, да се научиш как да използваш ефикасно нови инструменти и наградата ще дойде.

Искаме да продължим по този път, да дигитализираме и подобрим вътрешните си процеси колкото е възможно повече, за да подсигурим една отлична организация, готова за бъдещето.

 

Габор Олайош

 

Изглеждате доста съпричастен за човек в „Продажби“?

Както споменах по-горе, фокусът върху хората е силно заложен в ДНК-то на нашата компания и това помага на собствения ми поглед върху бизнеса и приноса на екипа. Също така, над 30 години се занимавам с отборни спортове и това определя ценностите ми и моя лидерски и бизнес подход. За мой късмет, ценностите на компанията и моите лични ценности се припокриват до голяма степен.

Харесвам конкурентни бизнес среди, където винаги има предизвикателства, в които се чувствам предизвикан. Обичам да работя в екип, който е фокусиран и се стреми към една обща цел. Обичам да виждам как хората растат в процеса на работа и като резултат от това постигат високи бизнес резултати. Виждайки как бизнесът и хората ни растат и процъфтяват заедно, изпитвам голямо удовлетворение.

Днес в нашата индустрия има малки разлики между конкурентите, в техните обещания и предложения към пазара. Отборите правят разликата – наистина ли са готови да положат едно последното екстра усилие за своите клиенти, търговци и потребители или не са? В България го правим. Силно вярвам, че изграждаме компанията си заедно.

Нека се върнем към продажбите.

Да, разбира се.

Каква е формулата Ви за високоефективни и устойчиви продажби?

Вярвам в продажби, които се определят и базират на данни. В Румъния успях да създам силна организация, движена от данните и техния анализ; организация, която имплементира данни във всяко търговско действие, докато - разбира се - запазва фокус върху постоянното подобряване на качеството на търговските срещи.

Кредото ми е, че се развиваме най-много, когато създаваме и улавяме всяка възможност в търговските срещи. Лично аз съм много аналитичен и фокусиран върху данните и очаквам от българския екип „Продажби“ да познава портфолиото си като анализира, разбира и гради своите действия на базата на тази информация. Същото важи и за други отдели, за „Маркетинг“, „Обслужване на клиенти“, „ИТ“. Всички те трябва да разберат заинтересованите страни и да подготвят специални оферти, изготвени спрямо техните нужди.

Всичко винаги започва с правилните хора на правилното място.