#BetterCorporateImmunity с Педро Диас: За да фунционира пълноценно, екипът се нуждае от емпатия

Срещаме се с Педро Диас – Изпълнителен Директор на ALD Automotive Bulgaria, за да поговорим за глобалните промени, ролята на мениджъра за създаването на устойчиви отношения в екипа и значението на човека в компанията.

 

Здравейте, господин Диас! Приятно ни е да се срещнем!

Кои бяха най-големите предизвикателства за ALD Automotive през изминалата година?

Здравейте! Благодаря Ви за този въпрос. Истината е, че както много други компании, имахме предизвикателства миналата година и е трудно да определим кои от тях са най-значимите. Бяхме в извънредна ситуация, опитвайки се да се адаптираме към една съвършено непозната среда. Нашата основна цел беше да запазим сигурността на своите хора и осигурим на клиентите си подкрепата, която очакват от нас. Когато ситуацията се влоши, всички наши служители започнаха да работя home office, а връщането на някои от тях беше извършено при много строги мерки. Имаше също така много предизвикателства за екипите и в частност за всеки един от нас, заради работата у дома. Да се свързваме чрез тези технологии, които са на наше разположение, не може да бъде сравнявано с това да сме заедно в офиса. В допълнение, разчитахме до голяма степен на възможностите на всички наши партньори, с които срещаме подобни проблеми. Нека кажем така – единственият начин да минем през това беше да бъдем до тях по-близо от всякога и заедно да открием как да се справим със ситуацията, в която живеехме през 2020-а.

Появиха ли се нови ценности в приоритетите на компанията?

Нашите ценности са базирани на отборния дух, иновациите, посвещението и отговорността. Те винаги са присъствали. Наскоро имахме възможност да прегледаме стратегията ни за седващите 4-5 години. И разбира се 2020-а ни дадее важна обратна връзка за тези подобрения. Сега нашият стратегически план е базиран на четири стълба. Първият е свързан с нашите клиенти. Ние желаем да бъдем разпознавани като най-иновативния доставчик на мобилни продукти и услуги на пазара.  Вторият стълб е разразстването на компанията, тъй като искаме да бъдем глобален лидер в устойчивите мобилни решения. Вярваме, че мащабът е ключов в справянето с кризата, в която живеем и искаме да подходим с устойчиви решения.  Това ни позволява също така да начертаем трета посока, която да следваме за дълго, защото човекът и корпоративната отговорност са винаги в същността на всичко.

 

Може ли да кажем, че мениджърите се събудиха по отношение на забравени инструменти в комуникацията със служителите?

 Е, това е много добър въпрос, защото притежаваме всички тези инструменти от години, използвайки ги в ежедневието. Ситуация обаче, извади тази тема на преден план с известна спешност. Видяхме повече хора да използват алтернативни начини на комуникация като стрийминга, създаването на виртуални стаи за дискусии или просто за забавление, както и необходимите виртуални сесии, които стават все по-бързи. След това се обръщаме и към социалните мрежи, които имаме на разположение. Виждаме, че много хора създават съдържание и правят толкова много, при това страхотни неща, за да комуникират със своята публика. Това е невероятно.

От какво се нуждаем, за да създадем устойчиви отношения със служителите?

Ситуацията донесе известна светлина. Ако искате, наречете го фокус върху факта, че трябва да можем да разчитаме на нашите хора.

Говорейки глобално, вярвам, че всички лидери променят възприятията си относно представянето на служителите. Няма значение къде се намирате, защото, ако осигуряваш това, което се очаква от теб, значи всичко трябва да е наред. Ако целите са ясно определени и има силни насоки, тогава всички знаят за какво отговарят. В напредналите компании това със сигурност е на дневен ред. Нека кажем така - колкото по-консервативни са лидерите, толкова повече трябва да наваксват, а някои не се чувстват комфортно с този факт.

 

В този ред на мисли – какво е нужно на един екип, за да продължи да функционира пълноценно?

Така, както аз го виждам, става въпрос за комуникация и емпатия. Това не е лесно. Това е продължителен процес, който не трябва да бъде разбиран единствено като ангажимент на мениджърите или нещо, за което само те носят отговорност. Всеки член на екипа, като такъв носи отговорност, има възможност да задава въпроси, да слуша и активно да получава обратна връзка. Комуникацията трябва да бъде разумно адаптирана към различните стилове. Вярвам, че тя е ключова и когато екипът не работи като едно, имаме нужда да разберем първопричината. И понякога това е сложно, изтощаващо и дори може да откриете нещо, което бихте предпочели да не знаете. Но честно казано, по-добре е да гледате реалистично отколкото да отбягвате индивидуалните нужди, независимо какви са те.

 

Кои са индивидуалните потребности на служителите днес? И как мениджърите биха могли да ги подкрепят?

Е, това е наистина трудно достъпно.

Вярвам, че компаниите днес трябва да направят нещо, с което да надградят разбирането за нуждите на служителите. Да бъдеш в офиса със служителите е съвършено различно от това по-голямата част да работят от вкъщи.

Вече не говорим за една работна среда. Някои хора дори нямат определено работно място у дома или пък нужните инструменти, за да извършат работата си. Работа на компанията е да открие тези потребности и да открие правилния подход за всяка индивидуална ситуация. Ако се замислим за работните часове, дори и те започнаха да стават по-пластични. Ако децата ти са у дома, защото се обучават онлайн и трябва да им помогнеш, тогава може би ще имаш нужда да наваксаш по-късно вечерта с работните ангажименти. Отново, това е въпрос на емпатия да разберем другите и да адаптираме някак нашата методология спрямо различните потребности.

 

Как се промениха нуждите на потребителите във време на глобална промяна?

Е, това е интересно, защото в нашия бизнес наблюдаваме повишено търсене на гъвкавост относно решенията. Клиентите искат да се ангажират с нас за по-кратки периоди, но не защото не разчитат на нас. Причината е, че им е трудно да предскажат какво ще се случи в рамките на две или три години, а в този момент техните потребности могат да се променят в краткосрочен план. Ето защо през годината стартирахме някои нови предложения, които обхващат от три месеца до две години с по-гъвкави условия. А за клиентите, които биха искали да използват досегашните планове и услуги в продължение на три или пет години, ние предоставяме обичайния работещ модел.

 

Как участва компанията в създаването на продуктивен home office?

Да, ние опитваме да постигнем това. Говорим за среда, която ние не можем да контролираме. Ние не сме там. Така че е по-сложно да се определи как работи тя и как може да стане по-добра. Независимо от това, ако работим с хората и търсим корена на проблемите и първопричините, можем да ги подкрепим, да предложим допълнителни материали и дори да говорим за промяна на работното време, за да се избегнат срещи в 16:30 или 17:00 ч., когато всички се прибират от училище. Мога да кажа, че комуникационните инструменти, с които боравим днес, са в основата на цялата ни работа. Затова трябва да обучаваме и помагаме на хората да се адаптират и да ги използват ефективно.

 

Много хора използват имейл комуникацията, но знаете ли, в някои случай пускането на едно съобщение или кратко обаждане може да е достатъчно и дори по-ефективно. Това е въпрос на обучение и мислене. И за това трябва да общуваме добре с всички хора за да ги подготвим за това какво се очаква от тях. Но мисля, че всеки от нас трябва да си постави някаква граница и дисциплина за това, защото трябва да имаме време за работните почивки, време за нас самите, време за семейството и приятелите. Е, ако е позволено, разбира се и по безопасен начин. Но да, трябва да имаме тази дисциплина, защото в противен случай може да работите 24 часа в денонощието, което е пълна лудост. Но трябва да сме тук и сега, да знаем кое е работното ни пространство и къде свършва то и сме готови да бъдем със семейството си.


Коя е новата Добавена стойност за служителите? Знаем, че повече от всякога имаме нужда от Благодаря, от зачитане под една или друга форма...

 

Аз не спирам да благодаря на екипа си , но се страхувам, че това не е достатъчно. Благодаря им за всички усилия, които те полагат от почти една година и вярвам, че никога не е достатъчно. И ние се опитваме да го правим още по-често, за да се уверим, че те наистина могат да почувстват това, което казваме. Но това не е много трудна задача, честно казано. Наясно сме с всички усилия, които полагаха миналата година. Те все още ги полагат, защото ние все още не сме преодолели тази ситуация, не сме преминали през всичко това.

В същото време те може би са изправени пред трудности със семействата и приятелите си. Затова се надявам, че в този случай те чувствам, че това, което идва от моя страна, е напълно искрено. Но е трудно да се направи. Да разбера дали е достатъчно, защото според мен не е. Ето защо трябва да продължаваме да повтаряме това послание към всички тях и да се възползваме от всички възможности, които имаме, за да благодарим за всички усилия, които служителите полагат, защото, знаете ли, беше много трудно за нас и да се справим с всички тези ограничения и трудности, които имаме в това време и с тази нова работна среда. Това е доста голямо предизвикателство.

Oт понеделник до петък от 09:00ч до 18:00ч.

Телефонното обаждане до 0700 40 700 е на цената на градски разговор от стационарен телефон. Обажданията от мобилен телефон се таксуват по стандартните тарифи на Вашия мобилен оператор за обаждане до фиксирани мрежи.

0700 40 700