Как да изградим добра работодателска марка?

Откакто съществува конкуренцията в бизнеса, репутацията на компанията играе жизненоважна роля за привличането на клиенти и увеличаването на приходите. В последните години обаче все по-интензивно се развива още един вид конкуренция – тази за привличане на талантите на пазара на труда. Това е и причината едно ново направление в областта на маркетинга и управлението на човешките ресурси да набере популярност – изграждането на работодателската марка.

Какво е работодателска марка?

Създаването и управлението на работодателската марка е процесът, при който се изгражда репутацията ви като работодател сред търсещите работа, служителите и ключовите заинтересовани страни. Той обхваща всичко, което правите, за да позиционирате вашата организация като желано място за работа.

Вашата марка е репутацията на вашата организация като работодател - това какво търсещите работа и служителите наистина мислят за вас. Въпреки че може би все още не го осъзнавате, вашата работодателска марка е актив, който изисква постоянно управление с цел подобряване на позицията ви на пазара на труда, а и сред собствените ви служители.

Защо създаването на силна работодателска марка е важно за бизнеса ви?

1. Позволява ви да привличате топ таланти, както и да задържите тези, които вече са при вас

Солидната работодателска марка ще накара настоящите ви служители да се гордеят, че са част от вашата компания. Повечето търсещи работа ще разгледат социалните профили на компанията ви, преди да кандидатстват, така че е добре да ги използвайте, за да проектирате култура, ориентирана към служителите и да извлечете максимума от мрежи като LinkedIn и Facebook.

2. Намалява разходите за привличане на нови служители

Ако имате силна работодателска марка, кандидатите за работа сами ще ви търсят, което означава, че можете да инвестирате по-малко за реклама на свободни позиции. Защо да плащате за реклама в сайтове за обяви за работа, когато търсещите сами ще посещават кариерната секция на вашия сайт?

Да работиш за добре позната и реномирана компания е важно за много хора и ако позиционирате компанията си като такава, ще привлечете повече кандидати за отворени позиции.

3. Повишава ангажираността на служителите ви

Когато вашата организация се ангажира с развитието на работодателската марка, тя става ориентирана към служителите, което води до тяхното ангажиране и генерално до подобряване на фирмената култура. Резултатът от целенасоченото ангажиране на служителите е повишена производителност и печалба. От това следва понижаване на броя на напускащите служители и създаване на стабилна основа, върху която вашата компания може да надгражда с топ таланти от пазара на труда, вместо да е фокусирана върху непрекъснато запълване на освободени позиции.

Как услугите на Содексо могат да помогнат на работодателската ви марка?

С помощта на услугите на Содексо вие можете да подобрите своята работодателска марка в няколко различни посоки:

Изграждане на лоялност

Чудесен начин да изградите лоялност сред служителите си е да покажете признателност, когато те надхвърлят очакванията. Създайте механизъм, чрез който мениджърите да стимулират отличните резултати на служителите, когато те положат допълнителни усилия. Използвайте услугите на Содексо и наградете тези от топ талантите ви, които очевидно дават повече от себе си. Ваучерите Содексо се многоцелеви, могат да се използват както за покупка на храни и напитки, така и за пазаруване на спортни стоки, дрехи, различни туристически и спа услуги.

Мотивиране на служителите

Освен за стимулиране на тези от служителите, които се стараят повече, всъщност вие можете да използвате ваучерите Содексо и за мотивиране на всички, които изпълняват поставените им цели. Всеки, който постига резултати, очаква от работодателя си признание, а какъв по-добър начин от това да получат добра сума във вид на ваучери или дигитална карта, които могат да използват в над 12 300 търговски обекта?

Привличане на добри кадри

По време на интервю кандидатите за работа биха искали да разберат от вас какви допълнителни бонуси ще получават, ако свършат добре своята работа. Дори да не го споменават, те очакват от вас да включите и тези допълнителни стимули, когато изреждате предимствата на вашата компания. Вече не е достатъчно да изтъкнете заплатата като причина някой да започне работа при вас.

Ваучерите Содексо за храна или за подарък, както и дигиталната социална придобивка Gift Pass, са наистина атрактивни добавки към основното възнаграждение. С тяхна помощ вашата компания ще стане по-привлекателна за топ талантите.

3 допълнителни съвета при изграждане на добра работодателска марка

Нека доволните служители да говорят вместо вас

Повече от 50% от търсещите работа разчитат на отзиви на бивши или настоящи служители. Това означава, че ако вие сте на прав път, вашите топ таланти ще споделят с близки и познати за това, колко е приятно да се работи във вашата компания.

Превърнете служителите си в т.нар. „посланици на марката“, като ги помолите да споделят своя опит – като започнат от момента, в който са постъпили при вас и са получили своето въвеждащо обучение, до различните социално отговорни кампании и дейности, както и наградите, които фирмата ви получава в различни области.

Използвайте социалните мрежи

Използвайте силата на социалните мрежи. Погрижете се вашите корпоративни профили в LinkedIn, Facebook, Instagram да са с винаги обновена информация. Разказвайте повече за различните програми, с които стимулирате вашите служители. Тиймбилдинг събития, получаване на награди, дейности свързани с подобряване на състоянието на обществото, които вие и вашите служители извършвате. Всичко това заслужава да бъдат надлежно отразено онлайн.

Различавайте се от останалите фирми

Една често срещана грешка при създаване на работодателска марка е да правим каквото правят и останалите. Изграждането на работодателската марка не се различава особено от изграждането на потребителската марка. За да ви забележат потребителите, е необходимо да се отличавате от конкурентите. Използвайте нестандартни похвати, които ще привличат внимание, и които ще направят вашата компания желано място за работа. Много често топ талантите търсят именно това – място, което е уникално, различно, мисли за своите служители и за обществото.

Надяваме се, че нашите съвети ще ви помогнат да започнете работа по изграждането на работодателска марка. Можете да разгледате и други експертни статии от Содексо - Как да увеличим месечният доход на служителите без да натоварваме бюджета на фирмата или Основните ползи от ваучерите за храна за работодателите.